Granty
Chtěla jsem se zeptat, zda může zřizovatel řediteli školy (kraj) nařídit řediteli, který je ředitelem krajem zřizované školy, podat projektovou žádost na čerpání evropských fondů? Má se jednat o čistě investiční projekt na rekonstrukci a zčásti novou dostavbu budovy školy ve výši cca 1 miliarda korun.
- Článek
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy opět z fondů EU podpoří mateřské a základní školy v celé republice. Ve vyhlášené výzvě Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání Šablony III je připravena částka 3 mld. Kč.
- Článek
Na chodbách školy Dobrá, jedné z českých škol typu Montessori, můžete v těchto dnech potkat Ethana. Ethan je anglický dobrovolník a účastní se dopolední výuky jako asistent pedagoga. Pomáhá udržovat pracovní a tvůrčí atmosféru a asistuje při výuce, do které vnáší principy Montessori pedagogiky.
- Článek
Řídicí orgán Operačního programu Výzkum vývoj a vzdělávání (OP VVV) průběžně analyzuje nedostatky zjištěné při kontrole zpráv o realizaci zjednodušených projektů. Prostřednictvím těchto zpráv informují příjemci poskytovatele dotace o dosaženém pokroku v rámci svých projektů. Z výsledků poslední analýzy, která byla zaměřena na výzvy Šablony pro SŠ a VOŠ I, vyplynula poměrně velká chybovost v doložených zprávách o realizaci. Do analýzy bylo zahrnuto více než 800 zpráv o realizaci, které příjemci dotací podali v období od prosince 2017 do konce října 2018. V následujícím článku se zaměříme na to, o jaká pochybení se jednalo, a zároveň v něm příjemci naleznou rady, jak nedostatkům při psaní zpráv o realizaci předcházet.
- Článek
Systémový projekt Strategické řízení a plánování ve školách a v územích (SRP), který vybraným školám pomáhá zlepšovat strategický management, hlásí další výsledky. Odborníci Národního institutu pro další vzdělávání získali první analýzy rozvojových potřeb škol. Analýzy slouží jako základ pro plánování rozvoje školy v souladu s nastavenou strategickou vizí.
- Článek
Říká se, že dnešní děti nečtou - je tomu skutečně tak? Pokud ano, je možné tento stav změnit? Proč je důležité, aby děti četly? Jak rozvíjet dětské čtenářství? Jaké knížky baví dnešní děti a jak zakomponovat čtenářské aktivity do běžné výuky? Odpovědi nejen na tyto otázky se můžete dozvědět na pravidelných setkáních centra kolegiální podpory a ve školních čtenářských klubech na II. stupni základních škol. Projekt Nové školy, o. p. s., který vznikl díky podpoře z OP VVV, vám představí Mgr. Eva Bělinová, realizátorka projektu.
- Článek
V Brně se podařilo propojit nejen školy, ale i rodiče, neziskové organizace a terénní pracovníky v projektu zabývajícím se rovným přístupem k předškolnímu vzdělávání. Díky projektu je dostupná logopedická péče pro všechny znevýhodněné děti. Podpora dalšího vzdělávání pedagogů a mentorování žáků i rodičů nastavuje hladký průběh inkluze v tomto regionu. Jaké další aktivity se realizují díky podpoře z OP VVV?
- Článek
Školní obědy dostupné pro každé dítě I. a II. Ing. Mgr. Irena Ropková, radní pro školství a evropské fondy, Magistrát hlavního města Prahy Hlavní město Praha...
- Článek
"Šablony" - od loňského roku frekventované slovo, které v některých vzbuzuje obavy, pro někoho neznamená nic, pro některé se stalo výzvou. Naše škola doposud neměla možnost čerpat žádné finanční prostředky z operačních programů. Měli jsme pouze zkušenosti se žádostmi a čerpáním účelových dotací zřizovatele, z úřadu práce či z rozvojových programů. Přesto jsme se rozhodli požádat o podporu hned po vyhlášení výzvy a nyní jsme již ve fázi, kdy probíhá vlastní realizace projektu.
- Článek
Dvě nové výzvy Integrovaného regionálního operačního programu (IROP) nabízejí školským zařízením i dalším subjektům v aglomeracích krajských měst možnost finančně podpořit své projekty v oblasti předškolního vzdělávání. Celkem je v obou výzvách připraveno více než 872 mil. Kč z Evropského fondu pro regionální rozvoj (EFRR).
- Článek
Do každodenní reality většiny rodičů patří obtíže spojené se zajištěním hlídání dětí v době mimo školní vyučování. Jak rodiče, kteří práci mají, tak rodiče, kteří ji aktivně shánějí, se musejí potýkat s problémem sladění pracovní kariéry a rodinného života. Vzhledem k tomu, že v dnešní době převládá moderní model domácnosti a nutnost finančně zajistit rodinu vyžaduje plné zapojení obou rodičů do pracovního procesu, je téma stále aktuálnější.
- Článek
V průběhu roku 2016 byly v rámci IROP vyhlášeny výzvy č. 32 a č. 33 pro střední a vyšší odborné školy a výzvy č. 46 a č. 47 pro základní školy. Pokud patříte k těm, kteří prošli celým procesem od vyhodnocení podmínek a parametrů výzvy přes sestavení projektové dokumentace až k podání žádosti o dotaci, jistě víte, že součástí výzev byla také možnost zajištění vnitřní konektivity školy a připojení k internetu.
- Článek
Vedle stále otevřených výzev na šablony pro mateřské a základní školy byly Řídicím orgánem Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV) vyhlášeny dne 20.12.2016 také výzvy „Šablony pro SŠ a VOŠ I“. Jedná se opět o projekty zjednodušeného vykazování, což znamená, že škola nemusí specifikovat aktivity projektu, ale pouze vybírá z již přednastavených šablon aktivit a dle vlastních potřeb si sestaví celý projekt. Je nutné si zvolit správný typ výzvy, neboť šablony jsou rozděleny dle území realizace projektu. Výzva č. 02_16_035 je určena středním a vyšším odborným školám na celém území ČR mimo hlavní město Praha a výzva č. 02_16_042 je naopak určena pro střední a vyšší odborné školy pouze v Praze.
- Článek
Některé mateřské školy mají stále obavy podat žádost o podporu ve výzvě Šablony pro MŠ a ZŠ I. Obávají se složité přípravy projektu a s tím související časové náročnosti a přetížení pedagogů.
- Článek
Již v zářiovém vydání Řízení školy informoval Řídicí orgán OP VVV o vyhlášené výzvě Šablony pro MŠ a ZŠ I, která usnadní školám zajistit společné vzdělávání. Podporované aktivity v šablonách jsou zaměřeny na další vzdělávání pedagogických pracovníků a jejich osobnostně-profesní rozvoj, extrakurikulární rozvojové aktivity pro ZŠ, usnadňování přechodu dětí z MŠ do ZŠ a v neposlední řadě také personální podporu, která souvisí s implementací novely školského zákona (§ 16).
- Článek
Jste ředitelkou/lem mateřské nebo základní školy a rádi byste zažádali o finanční podporu z OP VVV na aktivity uvedené ve výzvách na šablony pro MŠ a ZŠ, ale nevíte jak správně postupovat?
Právě z tohoto důvodu pro vás pracovníci Řídicího orgánu OP VVV připravili přehled základních doporučení a rad, které byste neměli opomenout.
- Článek
Dne 1. října 2016 vstoupil v účinnost nový zákon o zadávání veřejných zakázek (dále též „ZZVZ“). Jedná se o zcela nový právní předpis, který nahradil dosavadní zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, který reguloval tuto oblast od 1. července 2006. Přijetí ZZVZ je důsledkem členství České republiky v Evropské unii a povinností transponovat do našeho právního řádu evropské směrnice regulující oblast veřejných zakázek, které vstoupily v platnost v únoru 2014.
- Článek
V důsledku zpřísnění zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, musejí v současné době veškeré subjekty, kterým v provozovnách vzniká odpad, řešit jeho likvidaci.
- Článek
Řídicí orgán Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání vyhlásil dne 23. června 2016 velmi žádanou výzvu na šablony pro mateřské a základní školy. Pro realizaci projektů v rámci šablon je vyčleněno 4,5 miliardy korun. Projekty v první vlně šablon mohou realizovat školy bez rozdílu velikosti podle svých potřeb v období 2016–2019.